پزشک و مشاوره

تخفیف بالای

circles

وقتی ریزش مو متوقف نمی‌شود

سبد خرید شما خالی است.

وقتی ریزش مو متوقف نمی‌شود

خیلی‌ها نگران ریزش‌های غیرموقتی موهایشان هستند، اما نکته اینجاست که برخی از این نوع ریزش‌ها برگشت‌پذیر است.

دکتر اربابی با اشاره به نمونه‌هایی از این ریزش‌ها توضیح می‌دهد: ریزش سکه‌ای مو، مراحل اولیه ریزش ارثی و ریزش اسکار گذار، یعنی ریزشی که در آن هم مو خالی شود و هم پوست در منطقه‌ای که خالی شده تغییر کند، در زیر گروه ریزش‌های غیرموقتی مو قرار می‌گیرد. البته ریزش‌های سکه‌ای که در آنها یک یا چند منطقه خالی از مو می‌شود در اکثر موارد، برگشت‌پذیر است. گرچه این برگشت‌پذیری به واسطه درمان و مصرف دارو ممکن است، ولی گاهی نیز به صورت خودبه‌خودی و بدون درمان نیز اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر این که ریزش‌های ارثی نیز اگر پیشرفته نباشد برگشت‌پذیر خواهد بود، می‌افزاید: ولی باید بدانیم درمان این نوع ریزش‌ها طولانی است و حتی ممکن است درمان آنها تا آخر عمر ادامه یابد. توجه داشته باشید که ریزش‌های ارثی بسیار شایع است، به طوری که حدود 80 درصد آقایان و 50 درصد خانم‌ها به آن دچار می‌شوند. مهم‌ترین نشانه ریزش‌های ارثی در مردان و زنان به الگو دار بودن آن بر می گردد یعنی جلوی سر خالی می‌شود، اما پشت سر، پرپشت باقی می‌ماند.

این متخصص پوست و مو تاکید می‌کند: در ریزش‌های اسکار (ریزش مو به دلیل بروز جوشگاه) نیز تشخیص زود هنگام و درمان مناسب از سوی پزشک متخصص، نقش حیاتی در جلوگیری از پیشرفت بیماری و ورود ریزش به مرحله غیرقابل برگشت دارد. البته در مورد ریزش‌های ارثی و اسکار گذار پیشرفته که در آنها ریشه موها آسیب‌‌دیده است، برگشتی در کار نخواهد بود. در این موارد، درمان از طریق کاشت موی طبیعی یا ترمیم مو با موی مصنوعی صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که تشخیص نوع ریزش مو فقط با متخصص پوست و مو است.

معرفی اتسز

مقاله ها

مقالات


لوسیون معرفی

-

   

واتس آپ

ارسال پیامک

        

جهت تماس کلیک کنید

      

 

تلفن دفتر مرکزی و فروش :

021-44285807

سامانه پیام کوتاه : 500057076215297