پزشک و مشاوره

تخفیف بالای

circles

داروی گیاهی رشد مو آتسز

سبد خرید شما خالی است.
ریال,3,280,000

 

داروی گیاهی رشد موی آتسز :

ریزش مو در میان تمام انسانها به درجاتی اتفاق می افتد و اگر چه این روند تا میزان زیادی فیزیولوژیک تلقی می شود ولی به علت نقش قابل توجه ای

 که مو در زیبایی انسان ایفا می کند ، غالبا باعث می شود که افراد در جستجوی درمان این روند طبیعی بر آیند.

بطور کلی می توان علل ریزش مو را به چند دسته تقسیم بندی کرد.

1- ریزش موی ارثی (آلوپسی آندروژنیک AGA ) : این نوع ریزش در افرادی که زمینه ژنتیکی آن را دارند ایجاد می شود که شایع ترین علت کم شدن موها می باشد  و در هر دو جنس مرد و زن رخ می دهد . در سلول های فولیکولی مو ، تستوسترون به متابولیت فعال خود ، دی هیدروتستوسترون (DHT) توسط آنزیم α5 - ردوکتاز نوع (II)  تبدیل می شود. این هورمون به گیرنده های آندروژنی موجود در فولیکولهای مو ، متصل می گردد و این پیوند ویژه باعث کوتاه شدن فاز رشد (آناژن) و مینیاتوری شدن فولیکول های موی سر و در نهایت ریزش مو می شود.

 2-  ریزش موی غیر ارثی یا اکتسابی: این نوع ریزش بر اثر فقر و کمبود آهن، اختلالات غدد داخلی ، استرس طولانی، زایمان، جراحی‌ها، عوامل روانی، شوک ناگهانی، تصادفات،  استفاده از برخی داروها ( ضد التهاب‌ها ، آنتی کلسترول ، ضد تیروئید و... )، عوامل شیمیایی، آسیب‌های مکانیکی نظیر بافتن،  بیماری‌ها و عفونت‌های پوست سر، دم اسبی کردن مو و ... ایجاد می‌شود.

3- ریزش موی سکه ای ( آلوپسی آره آتا) : علت این نوع ریزش هنوز بطور دقیق شناخته شده نیست. این بیماری شایع ترین علت ریزش حاد مو می باشد. اغلب در کودکی شروع شده و ممکن است سابقه ارثی نیز وجود داشته باشد.

مکانیسم اثر  داروی گیاهی آتسز :

  1. افزایش سرعت رشد مو
  2. جلوگیری از ریزش مو و محرک رشد مو
  3. مهار آنزیم α5- ردوکتاز نوع (II) و کاهش میزان DHT
  4. بالا بردن استحکام و قوی تر شدن ساختار مو
  5. تقویت موهای خشک ، ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده
  6. افزایش مقاومت موها در برابر اشعه ماوراء بنفش
  7. حجم دهنده ساقه مو
  8. تعدیل چربی پوست سر
  9. افزایش خونرسانی و تغذیه فولیکول های مو

ترکیبات: عصاره هیدروالکی گزنه، انگور خرس، کوله خاس،  ال کارنیتین هیدروکلراید ، اتانول، آب خالص، افزودنی ها.

عصاره گزنه: (Urtica dioica extract) گزنه دارای تانن، موسیلاژ، نوعی ماده مومی، کاروتن، اسیدهای مختلف ویتامین های A ,C ، املاح معدنی، لیستین، هیستامین، بتاسیتوسترول، 1و8- سینئول، ...

مطالعات، عصاره این گیاه را به عنوان گشاد کننده عروق و کاهنده فشار خون گزارش داده اند که مکانیسم آن ، از طریق افزایش نیتریک اکساید و بازکردن کانال پتاسیم می باشد. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی و جمع آوری رادیکال های آزاد از عصاره ریشه گزنه گزارش  شده است. ضمناً آگلوتینین و پلی ساکاریدها از ترکیبات مهم ریشه گزنه می باشد .

عصاره کوله خاس: (extract (Ruscus  aculeatus ساپونین های استروئیدی به عنوان ترکیبات اصلی عصاره کوله خاس محسوب می شوند. که خود به دو گروه اصلی طبقه بندی می شوند. اسپیروستانول ها و فروستانول ها. اثرات درمانی این گیاه بوجود ساپونین های استروئیدی مربوط می گردد که تا شش  درصد وزن خشک گیاه را شامل می شود. مطالعات بالینی نشان داده است که ترکیب ویژه ای که از عصاره این گیاه استخراج می شود در پاپیلا سبب تحریک فاکتور رشد اندوتلیالی عروقی می گردد.

عصاره انگورخرس: (Arctostaphylos  uva-ursi extract) یک گیاه قابض فوق العاده و ضد میکروب است.  این گیاه حاوی گلوکوزید ، آربوتین و متیل آربوتین ، تانن ، اسیدهای آلی ، و مواد دیگر است. این گیاه با خاصیت آنتی اکسیدانی خود به مقابله با رادیکال های آزاد پرداخته و مانع آسیب های پوستی می شود.

 L- کارنیتین هیدروکلراید : این ترکیب موجب آزاد سازی انرژی از یاخته های چربی می شود. به عبارتی باعث سوزاندن چربی و افزایش انرژی می گردد. مطالعات بالینی انجام شده حاکی از آن است که این ترکیب علاوه بر تأثیرات گفته شده باعث افزایش رشد مو نیز می شود که این عمل را با افزایش منبع انرژی در فاز آناژن برای تکثیر سلولی انجام می دهد. این مطالعات افزایش طول ساقه مو ، در گروه کنترلی تحت درمان با این ترکیب را نسبت به گروه شاهد  نشان داد.

شماره مجوز وزارت بهداشت : IRC:1228210754

رتبه: 

معرفی اتسز

مقاله ها

مقالات


لوسیون معرفی

-

   

واتس آپ

ارسال پیامک

        

جهت تماس کلیک کنید

      

 

تلفن دفتر مرکزی و فروش :

021-44285807

سامانه پیام کوتاه : 500057076215297